Det börjar kännas tungt...

Woho! Fick sluta skolan tidigare idag, hade egentligen inte ens behövt gå dit alls. Men men... Blev ingen fika med Sofie idag heller, kände att jag måste ta vara på tiden nu. Mycket som skall göras. Nu har jag i alla fall slängt in alla kläder i tvättmaskinen. Funderar dock på hur jag skall göra på fredag... Jag tror nämligen inte att jag hinner hem efter skolan och hämta alla mina saker. Får nog ta med allt till skolan och gå ner till båten direkt.
Känner att magen börjar bli lite orolig nu också. Imorgon är jag ledig ifrån skolan för att jag skall på begravning. Det är mina äldre syskons pappa som har gått bort i cancer för lite mer än en vecka sen. Det kommer vara en stor begravning och känner hur nervös jag börjar bli. Det kommer kännas hemskt att sitta där... Även fast jag inte kände deras pappa så väl så kommer det vara tungt att se hur ledsna min mamma och mina syskon kommer att vara. Det kommer kännas som att någon sticker en kniv i hjärtat på mig att se dom så. Det är det värsta jag vet. Men det allra värsta är att jag inte kan göra något åt saken... Jag kan inte ställa allt till rätta. Det enda jag kan göra, är att finnas till. Och det känns inte som att det kommer vara någon hjälp alls...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin