Tråkighet uppå tråkighet

Måndag, alltså ny vecka! Och inte bara det, det är sista veckan innan sportlovet! Hur skönt som helst. Måste verkligen försöka vila upp mig under lovet, känner att jag är totalt slut i både huvudet och i kroppen. Kroppen säger verkligen ifrån! Förstår inte riktigt varför det är såhär... Jag som tycker att jag sover bra, äter helt okej, jag är ju pigg på dagarna. Men sen när man kommer hem från skolan... Då är det precis som att allt bara släpper, blir så trött att ögonen verkligen hänger, skulle jag blunda en stund nu så hade jag somnat på några sekunder... Men gör jag det så sover jag ingenting i natt istället. Jobbigt det där...

Fick dessutom reda på av Louise idag att hon skall flytta... Till Göteborg! Hon bestämde sig idag och hon flyttar antingen på onsdag eller lördag. Allt gick så snabbt... Usch. Känns jobbigt. Alltid varit hon och jag i skolan. Även fast vi inte umgicks så speciellt mycket på våran fritid så tycker jag om henne som tusan. Kommer kännas ensamt i skolan. Men för hennes skull är jag glad. Hon får en chans att börja om på nytt. Mycket som varit jobbigt den sista tiden, så det kan nog bara vara skönt att få komma bort från den här skit ön, börja ny skola, träffa nytt folk, börja om. Dessutom tror jag att jag kommer koncentrera mig mer på skolan. Inte för att det är Lisas fel att jag inte pluggar... Utan att vi är väldigt lika vi två, glider lätt undan när man inte orkar eller har lust. Så det kan nog göra nytta för oss båda två. Men jobbigt kommer det bli! Saknar henne redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin