Kråkor i håret, hiss eller diss?

Oj vad klockan blev mycket helt plötsligt! Klockan är halv åtta och jag har precis kommit hem från stan. Hittade en liten söt sak till Robin, men vad det är tänker jag inte säga, eftersom att prinsen själv läser denna bloggen. Hittade lite annat smått och gott till mig själv också. Har dock knappt några pengar just nu så jag fick nöja mig med en godispåse, blåbärssoppa och cigg. Men det är bra grejer det med! Fick sällskap på stan av många sötnosar. Disa, jag och Kajsa gick på stan en stund sen mötte vi lilla Lovisa! Det var ett jäkla bra tag sen vi sågs alla tillsammans så vi planerar att kanske laga någon middag eller hitta på något mysigt nu i helgen. Passar ju bra när jag har huset för mig själv också! ;)
Ett annat sällskap jag och Disa fick på stan var mindre trevligt... Just när Disa tar upp sin semla och börjar mumsa så kommer det en kråka och flyger väldigt lågt... Vi gick vidare och struntade i det, men sen dök den en gång till, precis vid mitt huvud, kände verkligen den äckliga fågelns vingar i håret på mig. (Vi är ju inte så smart och tänker på att fåglarna knappt har någon mat nu när all snö är här och gör vad som helst för att få mat!) Plus att jag är så fruktansvärt rädd för fåglar också så jag skrek ju som en gris och började nästan gråta... Här hör ni hur modig självaste hulken är egentligen.

Så snart skall jag hoppa in i duschen och tvätta mitt hår! Man vet ju inte vad den där äckliga kråkan har för äckliga bakterier på sig! Usch, vill inte ens veta! Efter det skall jag springa runt i hela huset för att leta efter mina skridskor, och JA jag är stolt som har mina fina, vita tjejskridskor. Det har man ju fått hört ett och annat när man har haft dom på sig. Tycker att det är rätt konstigt att det inte är så många tjejer som har just tjejskridskor. Alla åker ju på hockeyskridskor... Och det fattar jag seriöst inte hur man klarar. Sätter jag på mig ett par sånna så ser jag ut som bambi på hal is, bokstavligt talat. Jag tycker det är fruktansvärt svårt att kunna stå på ett par sånna! Och alla andra säger likadant om mina... Knäppt är det i alla fall. Nej nu babblar jag på för mycket här, duschen här kommer jaaaaag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin